სასწავლო თემის ავტორი | ||
სახელი და გვარი | ნინო ლეონიძე | |
რაიონი | დიდუბე-ჩუღურეთი | |
სკოლა | N22 | |
ქალაქი | თბილისი | |
თემის მონახაზი | ||
თემის დასახელება | ||
ექვთიმე თაყაიშვილი ,, ერისკაცობიდან წმინდანობამდე“ | ||
თემის შინაარსი | ||
მოსწავლეები დეტალურად გაეცნობიან წმინდანის ცხოვრებას, ღრმად გაიაზრებენ საქართველოს მაშინდელ ისტორიულ-პოლიტიკურ მდგომარეობას,რითაც ბოლომდე ჩასწვდებიან და შეიცნობენ ექვთიმე თაყაიშვილის გზის სიძნელეს და მის უდიდეს დამსახურებას ერის წინაშე.გაეცნობიან სამშობლოს უმდიდრეს საგანძურს, რომელიც წმ. ექვთიმე ღვთისკაცის წყალობით დღეს ჩვენ გვეკუთვნის. გაიცნობენ ექვთიმეს, როგორც ისტორიკოს -მკვლევარს, გულმხურვალე ქართველს, თავდადებულ მამულიშვილს, სამშობლოს სიმდიდრისა და ღირსების უანგარო დამცველს,ისწავლიან წინაპართა ღვწლის დაფასებას, რაც მათ ჩამოუყალიბებს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და დაეხმარება მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში. | ||
საგანი | ||
ქართული | ||
დონე/კლასი | ||
მე -11ლასი | ||
განხორციელების დროის ჩარჩო | ||
6 კვირა | ||
თემის საფუძვლები | ||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები | ||
ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმოინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე. ქართ. IX. 2. მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით. ქართ. IX. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა განსხვავებული ტექსტების ენობრივ თავისებურებებზე ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა. | ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლების შედეგები | ||
ყოველმხრივ შეისწავლიან ექვთიმე თაყაიშვილის პიროვნებას, გაიაზრებენ მის განუზომელ დამსახურებას ერის წინაშე, რადგან ასეთი დიდებული წინაპრების გაცნობა ჩამოუყალიბებთ მამულისადმი სიყვარულსა და ერთგულებას: მოძიებულ მასალას დაახარისხებენ საჭიროების მიხედვით: დაალაგებენ კონცეპტუალური თუ ფაქტობრივი თვალსაზრისით მნიშვნელოვან ციტატებს და დაურთავენ შესაბამის კომენტარებს; შექმნიან ელექტრონულ ფოსტას და ბლოგს: ისწავლიან წერილობითი თუ ვიზუალური, აუდიუ თუ ვიდეო ფაილების ბლოგზე ატვირთვას: ჩამოუყალიბდებათ პრეზენტაციის და საკუთარი ნამუშევრისა და შეძენილი გამოცდილების გაზიარების უნარ-ჩვევები. | ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები | ||
ზოგადი კითხვა |
| |
ა)ვინ იყო ექვთიმე თაყაიშვილი? ბ) როგორ იცხოვრა მან? გ) რა დანიშნულება აქვს ადამიანის ცხოვრებას? დ) რა იქნებოდა ცხოვრება სიკეთის გარეშე? ე)რა არის კინომოთხრობა „საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესის“ მთავარი სათქმელი? ვ) რა იცით ფილმის რეჟისორის შესახებ? ზ) რა გავლენას ახდენს მსგავსი ფილმები საზოგადოების ფორმირებაზე? | ||
თემატური კითხვები შინაარსობრივი კითხვები | ა)ვინ ვართ ჩვენ? ბ)სად ვცხოვრობთ? ა)ვინ იცხოვრა დედამიწაზე ღირსეულად? ბ)რით შეიძლება დავტოვოთ კვალი? | |
შეფასების გეგმა | |||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი | |||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს წინასწარ წარვუდგენ სამოქმედო გეგმას, მუშაობისას გამოიყენება დიაგნოსტიკური კითხვები, სქემა-ვიცი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე; თვითშეფასების სქემა; წამახალისებელი პრიზები; დიაგრამები; მოსწავლეები ინფორმაციის მოძიებისას იყენებენ ინტერნეტს, სოციალურ ქსელებს; გამოყენებულია ჯგუფური მუშაობის პრინციპი; ისინი თემატურად მუშაობენ წარსადგენ ფორმატებზე და აკეთებენ სლაიდ-შოუს; შედგება უფროსებთან კოლაბორაციული მუშაობა; | |||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები | |||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევ | |||||||||||||||||||||||||||||
● მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება; ● ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება; ● ინტ შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად ● რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება; ● ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად. ● ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების. ინფორმაციის ხელმისაწვდომობისა და გამოყენების ეთიკური/იურიდიული საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა ● .დავალებების განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი ზედამხედველობის გარეშე; ● ფართო საზოგადოების ერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება. | |||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები | |||||||||||||||||||||||||||||
მომზადების ეტაპი პროექტის დაწყებამდე ორი-სამი კვირით ადრე იდეის გაცნობა და სამუშაო ჯგუფის შექმნა. ჯგუფის წევრებთან ერთად დავალებების განაწილება. პირველი და მეორე კვირა მასალის მოძიება და ელექტრონული ფოსტისა და ბლოგის შრქმნა. მესამე კვირა ბლოგზე გამზადებული მასალის ატვირთვა. მეოთხე კვირა საბოოლოდ ბლოგის ვიზუალური გაფორმება და სრულყოფა. ბლოგის წარდგენა სასკოლო კონკურსზე. მეხუთე კვირა წმინდა ექვთიმესადმი მიძღვნილი სტენდის გაკეთება საკლასო ოთახში. მეექვსე კვირა პროექტის პრეზენტაცია აუდიტორიის წინაშე და ექვთიმეს ღვაწლის მათთვის გაცნობა. |
დიფერენცირებული სწავლება | ||
სპეციალური საჭიროებები | · ასეთი მოსწავლეები არ მყავს. | |
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური) | · ითანამშრომლეთ ინგლისურის მასწავლებელთან, მოსწავლეების მიერ გამოსაყენებელი ძირითადი ტერმინების თარგმნის მიზნით. · გააკარით ტერმინების თარგმანი საკლასო ოთახში ყველა მოსწავლისთვის გასაცნობად. · უზრუნველყავით ინგლისურის მასწავლებლის ჩართულობა მეცნიერული ცნებების ასახსნელად. · მიეცით შესაძლებლობა ორენოვან მოსწავლეებს, უკარნახონ საჟურნალო ჩანაწერები ინგლისურის მასწავლებელს, ან სხვა ბილინგვურ მოსწავლეს. · მიიღეთ მოსწავლის დავალებები მშობლიურ ენაზე (რომელიც შემდეგ ითარგმნება), ან ნახატებით შესრულებული. მოახდინეთ დავალებების ადაპტირება, ან შემოკლება, ან საჭიროების შემთხვევაში, განსაზღვრეთ მეტი დრო შესასრულებლად. | |
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები | · შესაძლებელია, დამატებითი ბროშურის მომზადება წელიწადის თითოეული დროის შესახებ, ან ექვსსლაიდიანი პრეზენტაციის მოსამზადებლად სპეციალური პროგრამის გამოყენება. მნიშვნელოვანია, უფროსების დახმარება ბეჭდვის და კლიპარტში მუშაობის პროცესში. · მიეცით საშუალება მოსწავლეს შეასრულოს ექსპერტის როლი (ტექნოლოგიების გამოყენება, ხატვა, პროცესის მონიტორინგი და ა.შ.) და საჭიროების შემთხვევაში, უზრუნველყოს თანაკლასელების დახმარება. პრეზენტაციების მომზადებისას გამოიყენონ დამატებითი მულტიმედიური ფუნქციები (მაგალითად, ხმის ჩაწერა). | |
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები |
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) | ||
ფოტოკამერა კომპიუტერი (ები) ციფრული კამერა DVD ფლეიერი ინტერნეტკავშირი | ლაზერული დისკი საბეჭდი მანქანა/პრინტერი პროექტორი სკანერი ტელევიზორი | VCR, ვიდეო ვიდეოკამერა ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა. |
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები ) | ||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები საგამომცემლო პროგრამები ელფოსტის პროგრამა ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე | ფოტო/სურათების დამუშავება ინტერნეტძიება მულტიმედია | ვებგვერდის შექმნა ვორდის პროგრამა |
ბეჭდვითი მასალები | საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი (კინომოთხრობა) |
ინვენტარი/მასალები | წიგნი,ესკიზები,ფოტო-ვიდეომასალა,ფილმი,,საქართველოს მეჭურჭლეთუხუცესი“, კომპიუტერი, პროექტორი, ეკრანი, ვებ-გვერდის მისამართები, ელ. ფოსტის მისამართები, სურათები. |
ინტერნეტრესურსები | https://www.google.ge/search?q=eqvtime+takaishvili&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSraO1ldDXAhUE6KQKHdaEBHcQ_AUICigB&biw=1366&bih=668#imgrc=VMJeUpGuKVWzaM: https://www.google.ge/search?q=eqvtime+takaishvili&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSraO1ldDXAhUE6KQKHdaEBHcQ_AUICigB&biw=1366&bih=668#imgrc=eCtXmjzQq-i5iM: https://www.google.ge/search?q=eqvtime+takaishvili&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSraO1ldDXAhUE6KQKHdaEBHcQ_AUICigB&biw=1366&bih=668#imgrc=66xPVvFHtfThSM: https://www.google.ge/search?q=eqvtime+takaishvili&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSraO1ldDXAhUE6KQKHdaEBHcQ_AUICigB&biw=1366&bih=668#imgrc=iC5E6pBiyFSV8M: https://www.google.ge/search?q=eqvtime+takaishvili&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSraO1ldDXAhUE6KQKHdaEBHcQ_A |
სხვა რესურსები | არა |
No comments:
Post a Comment